ispCP - Board - Support
Er der overhoved liv i Danish Corner - Printable Version

+- ispCP - Board - Support (http://www.isp-control.net/forum)
+-- Forum: ispCP Omega International Area (/forum-22.html)
+--- Forum: Danish Corner (/forum-23.html)
+--- Thread: Er der overhoved liv i Danish Corner (/thread-10048.html)

Pages: 1 2


Er der overhoved liv i Danish Corner - BlackMuddler - 03-17-2010 07:53 PM

Hej ..

Er ny her som bruger, men ikke som bruger af ispCP..

Har brugt control panelet i et lille års tid efterhånden men der er stadig meget jeg kan lære..

BlackMuddler


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - ziclow - 03-18-2010 03:45 AM

Personlig er jeg helt ny bruger af panelet, og må sige jeg er super glad for det indtil videre.
Men syntes nu også det er synd der ikke er et større dansk forum.

Men der er vel bare ikke så mange brugere af systemet her i danmark.


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - c0urier - 03-18-2010 04:06 AM

Hey gutter,

Jeg har kørt med ispCP siden det udkom, var tidl. bruger af VHCS som ispCP er et fork af.
Jeg tror ikke så mange host's i Danmark bruger ispCP endnu, man hænger fast i de commercielle systemer, pga. det er inkl. i de servere de lejer rundt omkring. ex. i Tyskland/USA.


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - BlackMuddler - 03-18-2010 05:46 AM

Wow ..

Det er da rart, at der alene i dag kom 2 yderligere indlæg. Så må da konstatere, at jeg ikke er helt alene med dette produkt. Rart nok!

Men Danish Corner er og bliver vel så stort som vi gør det til?

Og ganske rigtigt.. Har selv tidligere haft dedicated server i Luxenborg, Tyskland samt England.

Der fik jeg også LXAdmin - nu Kloxo, CPanel og andre kommercielle produkter med i købet. Efter jeg tog serveren hjem til mig selv, har jeg så benyttet mig at ispCP.

Meget langt hen ad vejen er jeg meget tilfreds med produktet men der er stadig nogle små ting jeg mangler - bla. muligheden for remote ftp backup med flere revisioner via panelet.

Også muligheden for remote MySQL samt ekstern mail server, uden at jeg nødvendigvis skal have fat i transport filen til postfix.

Men generelt er jeg meget tilfreds og der er stadig noget jeg kan lære.

BlackMuddler


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - c0urier - 03-18-2010 02:49 PM

De fleste af tingene kan man selv lave, den med remote mySQL - Skal jeg forstå det som om du vil have din mySQL server kørende på en anden maskine, eller at du vil give adgang til mySQL serveren fra andre maskiner?

Remote backup, via. ftp - Er det ikke smartere selv at lave noget rsync backup til det?


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - ziclow - 03-18-2010 06:27 PM

Kan allerede nu høre at i vist er meget mere teknisk begavet end jeg er på det her Smile
Men jeg er vist også bare hvad man kan kalde en hobby ispCP bruger Smile

Personligt er det jeg mangler mest af alt i ispCP et betalings og regnings modul, men det syntes jeg at jeg flere gange har læst er under udarbejdning, i hvert fald den del med regninger.
Men da det jo er på hobby basis jeg kører det, så er det ikke noget som er meget nødvendigt, men skulle det være med henblik på slag af server plads, så ville det være en rar ting og have.


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - BlackMuddler - 03-18-2010 09:09 PM

(03-18-2010 02:49 PM)c0urier Wrote:  Skal jeg forstå det som om du vil have din mySQL server kørende på en anden maskine

Det er korrekt.. Vil gerne have 3 MySQL .. De 2 replikere altid og den 3 skal være til fx private host sider.. Derfor ville jeg gerne i ispCP, under oprettelse af nyt domain/bruger, kunne vælge en af 2 mysql instanser.

(03-18-2010 02:49 PM)c0urier Wrote:  Remote backup, via. ftp - Er det ikke smartere selv at lave noget rsync backup til det?

Joe da, men den mulighed har jeg ikke på remote siden.. Kun ftp. Så det er også et stort ønske, at det skulle komme med tiden.

Men generelt vil jeg gerne sige, at man skulle kunne lave det meste via interfacet og ikke skulle nørde med sit linux system.

Er ikke så ung og skrap til disse sager ;-) ..

BlackMuddler
(03-18-2010 06:27 PM)ziclow Wrote:  Kan allerede nu høre at i vist er meget mere teknisk begavet end jeg er på det her Smile

For mit eget vedkommende er jeg ikke så sikker på det..

(03-18-2010 06:27 PM)ziclow Wrote:  Men jeg er vist også bare hvad man kan kalde en hobby ispCP bruger Smile

Det samme her - ikke noget jeg laver penge på. Leger med det og prøver nogle forskellige ting.. I stedet for at spille golf, bruger jeg mine sparepenge og fritid på dette her i stedet. Gør det fordi jeg kan og har muligheden..

Men jo længere frem man kommer med det, så opstår der nogle tanker - det kunne altså være rart, hvis og hvis!...

BlackMuddler


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - MicCo - 04-02-2010 06:51 PM

Hej og velkommen til alle

Jeg er så MicCo!! moderator i det danske forum.

Det glæder mig at der endelig er danske bruger som viser sig her, jeg håber at vi kan bygge os et stærkt forum af danske bruger, som alle kan være med til at udvikle ispCP.


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - blackthornedk - 10-03-2010 02:24 AM

Vil da lige sige at jeg også har brugt ISPCP i et godt stykke tid, men ikke rigtigt haft brug for at skrive herinde før nu Smile


RE: Er der overhoved liv i Danish Corner - MicCo - 10-04-2010 07:42 AM

(10-03-2010 02:24 AM)blackthornedk Wrote:  Vil da lige sige at jeg også har brugt ISPCP i et godt stykke tid, men ikke rigtigt haft brug for at skrive herinde før nu Smile

Men Du skal have tak fordi du kiggede forbi Big Grin