ispCP - Board - Support
mail probleem - Printable Version

+- ispCP - Board - Support (http://www.isp-control.net/forum)
+-- Forum: ispCP Omega International Area (/forum-22.html)
+--- Forum: Dutch Corner (/forum-24.html)
+--- Thread: mail probleem (/thread-5617.html)



mail probleem - Kahless - 02-04-2009 11:37 PM

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Ik krijg van mijn user heel vaak de volgende email geforward nadat ze contact hebben gehad met een klant.

Ik weet dat het officieel geen probleem aan mijn serverzijde is, maar de organisatie waarvan de emails afkomen weigeren me te werken het en het gaat om reisboekeren welke verstuurd worden naar ons.

riks@btts.nl en *.webreizen.nl is onze server, waar corendon is het andere bedrijf.

wat ik zie is dat onze server gewoon antwoord dat de helo and de hostname niet overeen komen en daarom de email weigert.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten / aanpassen zodat de email wel word geaccepteerd?

Code:
<riks@btts.nl>: host btts.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1 <riks@btts.nl>:
    Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your
    Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get
    removed from DNSBLs; MTA helo: mail.corendon.nl, MTA hostname:
    42-88-dsl.infopact.nl[84.35.88.42] (helo/hostname mismatch) (in reply to
    RCPT TO command)

<riks@webreizen.nl>: host mail.webreizen.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1
    <riks@webreizen.nl>: Recipient address rejected: temporarily blocked
    because of previous errors - retrying too fast. penalty: 30 seconds x 0
    retries. (in reply to RCPT TO command)



RE: mail probleem - rbtux - 02-04-2009 11:49 PM

[english]
host is in dynamic ip range, and hence maybe listed in rbls...
Relay through your providers smtp server or use smtp authentication
[/english]


RE: mail probleem - Gleno0h - 11-19-2009 03:50 AM

(02-04-2009 11:37 PM)Kahless Wrote:  Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Ik krijg van mijn user heel vaak de volgende email geforward nadat ze contact hebben gehad met een klant.

Ik weet dat het officieel geen probleem aan mijn serverzijde is, maar de organisatie waarvan de emails afkomen weigeren me te werken het en het gaat om reisboekeren welke verstuurd worden naar ons.

riks@btts.nl en *.webreizen.nl is onze server, waar corendon is het andere bedrijf.

wat ik zie is dat onze server gewoon antwoord dat de helo and de hostname niet overeen komen en daarom de email weigert.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten / aanpassen zodat de email wel word geaccepteerd?

Code:
<riks@btts.nl>: host btts.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1 <riks@btts.nl>:
    Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your
    Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get
    removed from DNSBLs; MTA helo: mail.corendon.nl, MTA hostname:
    42-88-dsl.infopact.nl[84.35.88.42] (helo/hostname mismatch) (in reply to
    RCPT TO command)

<riks@webreizen.nl>: host mail.webreizen.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1
    <riks@webreizen.nl>: Recipient address rejected: temporarily blocked
    because of previous errors - retrying too fast. penalty: 30 seconds x 0
    retries. (in reply to RCPT TO command)

Ja precies, zet gewoon de server vanaf waar je mailt op de relayhost waar jij internet van hebt of je eigen smtp, gefixt. Je kan ook eens naar die website gaan waar microsoft hun blacklist weghalen, binnen 30 min is je ip gedeblokeert ALS die geblokeert is.


RE: mail probleem - Mastermind-G4L - 01-15-2010 10:35 PM

Succes met het oplossen van je probleem verder!


RE: mail probleem - camrondell - 12-31-2010 05:07 AM

How to import messages from Thunder bird. I know, I know ... this is not a Windows or Microsoft, but I think I will ask it. I installed Adobe Reader, it is. PDF format related, but when a PDF attachment with the Windows Live Mail.