Current time: 04-18-2024, 08:08 PM Hello There, Guest! (LoginRegister)


Post Reply 
mail probleem
Author Message
Kahless Offline


Posts: 1
Joined: Feb 2009
Reputation: 0
Post: #1
mail probleem
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Ik krijg van mijn user heel vaak de volgende email geforward nadat ze contact hebben gehad met een klant.

Ik weet dat het officieel geen probleem aan mijn serverzijde is, maar de organisatie waarvan de emails afkomen weigeren me te werken het en het gaat om reisboekeren welke verstuurd worden naar ons.

riks@btts.nl en *.webreizen.nl is onze server, waar corendon is het andere bedrijf.

wat ik zie is dat onze server gewoon antwoord dat de helo and de hostname niet overeen komen en daarom de email weigert.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten / aanpassen zodat de email wel word geaccepteerd?

Code:
<riks@btts.nl>: host btts.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1 <riks@btts.nl>:
    Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your
    Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get
    removed from DNSBLs; MTA helo: mail.corendon.nl, MTA hostname:
    42-88-dsl.infopact.nl[84.35.88.42] (helo/hostname mismatch) (in reply to
    RCPT TO command)

<riks@webreizen.nl>: host mail.webreizen.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1
    <riks@webreizen.nl>: Recipient address rejected: temporarily blocked
    because of previous errors - retrying too fast. penalty: 30 seconds x 0
    retries. (in reply to RCPT TO command)
(This post was last modified: 02-04-2009 11:39 PM by Kahless.)
02-04-2009 11:37 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
rbtux Offline
Moderator
*****
Moderators

Posts: 1,847
Joined: Feb 2007
Reputation: 33
Post: #2
RE: mail probleem
[english]
host is in dynamic ip range, and hence maybe listed in rbls...
Relay through your providers smtp server or use smtp authentication
[/english]
02-04-2009 11:49 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Gleno0h Offline
Junior Member
*

Posts: 19
Joined: Nov 2009
Reputation: 0
Post: #3
RE: mail probleem
(02-04-2009 11:37 PM)Kahless Wrote:  Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Ik krijg van mijn user heel vaak de volgende email geforward nadat ze contact hebben gehad met een klant.

Ik weet dat het officieel geen probleem aan mijn serverzijde is, maar de organisatie waarvan de emails afkomen weigeren me te werken het en het gaat om reisboekeren welke verstuurd worden naar ons.

riks@btts.nl en *.webreizen.nl is onze server, waar corendon is het andere bedrijf.

wat ik zie is dat onze server gewoon antwoord dat de helo and de hostname niet overeen komen en daarom de email weigert.

Iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten / aanpassen zodat de email wel word geaccepteerd?

Code:
<riks@btts.nl>: host btts.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1 <riks@btts.nl>:
    Recipient address rejected: Mail appeared to be SPAM or forged. Ask your
    Mail/DNS-Administrator to correct HELO and DNS MX settings or to get
    removed from DNSBLs; MTA helo: mail.corendon.nl, MTA hostname:
    42-88-dsl.infopact.nl[84.35.88.42] (helo/hostname mismatch) (in reply to
    RCPT TO command)

<riks@webreizen.nl>: host mail.webreizen.nl[77.61.115.2] said: 550 5.7.1
    <riks@webreizen.nl>: Recipient address rejected: temporarily blocked
    because of previous errors - retrying too fast. penalty: 30 seconds x 0
    retries. (in reply to RCPT TO command)

Ja precies, zet gewoon de server vanaf waar je mailt op de relayhost waar jij internet van hebt of je eigen smtp, gefixt. Je kan ook eens naar die website gaan waar microsoft hun blacklist weghalen, binnen 30 min is je ip gedeblokeert ALS die geblokeert is.
11-19-2009 03:50 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Mastermind-G4L Offline
Newbie
**
Graph Team

Posts: 9
Joined: Jan 2010
Reputation: 0
Post: #4
RE: mail probleem
Succes met het oplossen van je probleem verder!
01-15-2010 10:35 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
camrondell Offline


Posts: 3
Joined: Dec 2010
Reputation: 0
Post: #5
RE: mail probleem
How to import messages from Thunder bird. I know, I know ... this is not a Windows or Microsoft, but I think I will ask it. I installed Adobe Reader, it is. PDF format related, but when a PDF attachment with the Windows Live Mail.
(This post was last modified: 08-10-2022 06:15 PM by camrondell.)
12-31-2010 05:07 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)